تبلیغات
نقد بررسی بازی ها

پیام مدیر

نویسندگان

آرشیو مطالب

مطلب11

بازگویی یك افسانه

نویسنده : kian - در : پنجشنبه 10 شهریور 1390

سه سال پیش بود كه Diablo III در پاریس معرفی شد و در همایش هایی مثل BlizzCon هم قابل بازی بود. بزرگترین شوكی که ایجاد شد، ماجرای سیستم پول واقعی برای بازی بود كه بازیكن ها می توانند هر آنچه كه Loot كردند را بفروشند. همچنین تجربه آنلاین بازی برای Battle.net هم تأیید شد و از Achievement و همان سیستم IDهای واقعی StarCraft II و World of WarCraft پشتیبانی خواهد كرد. بخش Co-Op آنلاین به سبك StarCraft II هم در بازی وجود خواهد داشت. نسخه بتای بازی از ابتدای داستان شروع می شود و حدود 8 مرحله قابل بازی دارد. تمام پنج شخصیت معروف بازی هم از همان ابتدا قابل بازی هستند.

The Barbarian ،Monk ،Wizard ،Doctor و Demon Hunter شخصیت ها و كلاس هایی هستند كه می توانید آن ها را در ابتدا انتخاب كنید. سازندگان سانسورهای زیادی را برای نسخه بتا انجام داده اند تا اصل بازی به هیچ وجه لو نرود و تجربه اصلی داستان خراب نشود. شما می توانید نسخه بتا را در یك ساعت تمام كنید و همچنین می توانید ساعت های زیادی را صرف بازی كردن به صورت آنلاین با دوستان خود کنید و هر بار بازی را با یكی از پنج شخصیت پیش ببرید. برای نسخه بتا تعداد كمی از مهارت ها باز بودند كه همین تعداد كم هم واقعاً جالب بودند. Demon Hunter تغییر آنچنانی نسبت به نمایش قبلی بازی در BlizzCon نكرده، ولی Barbarian تغییرات بسیاری داشته است. Doctor هم مانند كلاس خود، كارهای عجیبی انجام می دهد و به طور مثال می تواند دشمنان را به مرغ تبدیل كند.

Wizard هم كلاس بسیار خوبی است و شما می توانید با تولید طوفان و یا رعد و برق دشمنان را از پا درآورید. بستگی به نوع كلاسی كه انتخاب می كنید، نحوه كار كردن با Mana هم تغییر می كند. مثلاً با Wizard این بخش خیلی سریع پر می شود و Demon Hunter خیلی قوی است و بیشتر استفاده از Manaها برای او هجومی هستند. هر شخصیت اینبار شش قسمت مختلف برای قابلیت های خود دارد و هر چقدر كه شما Level Up كنید Skillها هم خیلی ساده باز می شوند، در ابتدای بازی با دو Skill كار را شروع می كنیم. این سیستم خیلی كارآمد و بسیار راحت برای اجرا كردن است. طراح بازی می گوید: "سعی شده تا سیستم بازی شبیه به Borderlands باشد.

اگر Borderlands را بازی كرده باشید، متوجه می شوید که كار اصلی كه در این بازی انجام می دهید، شلیك با یك اسلحه است، ولی این موضوع همیشه در حال تغییر است، چون شما مدام در حال گرفتن آیتم ها و اسلحه های جدید هستید كه این به طور كلی نحوه پیشبرد بازی را تغییر می دهد. Diablo هم مانند همین مدل عمل می كند، با این تفاوت كه تمركز ما روی سلاح ها نیست، بلكه روی Skillها است." شما باید Skillهای خود را خیلی هوشمندانه انتخاب كنید و بر مبنای آن پیش بروید، این آزادی عمل برای انتخاب Skillها واقعاً سخت است و شما مدام با خود كلنجار می روید كه كدام Skill را باید انتخاب كنید و تمام روند بازی بر مبنای همین نحوه انتخاب شما تغییر می كند.

ویلسون (Wilson) می گوید: "یكی از مسائلی كه برای ساخت هر Skill در نظر داشتیم، این بود كه چطور می توانید تنوع زیادی به هر بخش بدهیم. یكی از چیزهایی كه من همیشه در مورد Diablo دوست داشتم، این است كه مخاطبان اهمیت نمی دهند که چه چیزی بهترین است. آن ها به این اهمیت می دهند كه چه چیزی می خواهند بسازند. راز عجیبی كه وجود دارد، این است كه Blizzard North كه تمام Diabloها را ساخته، داستان بازی های خود را دوست ندارد. آن ها بیشتر روی آیتم ها و مكانیزم گیم پلی تمركز داشته اند و داستان فقط یك وسیله ای برای پیشروی در بازی بوده است. من همیشه عقیده داشته ام Diablo جذاب ترین دنیایی است كه ما تا به حال خلق كرده ایم، چون WarCraft و StarCraft روال عادی خود را داشته اند كه شبیه به داستان های تخیلی زیادی بوده اند، ولی Diablo تم و فضاسازی خاص خود را داشته است." لئونارد بویارسکی (Leonard Boyarsky) طراح ارشد محیط بازی كه روی Fallout هم كار كرده، اعتقاد دارد که وقت آن رسیده بود تا كمی نور به دنیای بی رحم و تاریك Diablo بتابانیم.

این موضوع به این خاطر بوده كه به بازیكن امید و دلیل مبارزه بدهند، ولی بزرگترین چالش آن ها نحوه روایت داستان بوده و این كه چطور می توانند داستانی جدید در كنار مضامین بازی های قبلی روایت كنند. یكی از طراحان بازی می گوید: "حتی اگر به تمام نوشته های Questها توجه نكنید، هنوز هم این كه چه كسی هستید و چه كاری انجام می دهید به صورتی غیر طاقت فرسا و آسان برای شما روایت می شود. این مشكلی بود كه ما سال ها و سال ها از كسانی كه Diablo بازی می كردند، می شنیدیم." بویارسکی اعلام می كند كه تیم نمی خواست در تمام تصمیم های بازی دخالت كند. او می گوید: "زمانی سعی كردیم كه تصمیمات بازیكن را مبنا قرار دهیم. شما تصمیم می گیرید كه هر Quest را آن طور كه می خواهید، انجام دهید، ولی با توجه به سرعت بازی و همچنین بعضی مسائل بخش چندنفره، این ایده عملی نبود و به بازی ضربه می زد. این ایده بسیار خوبی بود، ولی واقعاً نمی توانست در بازی جای بگیرد." Diablo III حتی در نسخه بتای خود هم اعتیاد آور است و نمی توانید از آن جدا شوید، چون به شدت سرگرم كننده است و دنیایی بسیار غنی دارد. امیدواریم هرچه زودتر تاریخ عرضه بازی مشخص شود.

 

 


نظرات()

لینك دوستان

آمار و اطلاعات

امروز :

کل بازدید :

بازدید امروز :

بازدید دیروز :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد کل پست ها :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

متفرقه

نظر سنجی