تبلیغات
نقد بررسی بازی ها

پیام مدیر

نویسندگان

آرشیو مطالب

مطلب36

مصاحبه با جمی کین طراح ارشد Far Cry 3

نویسنده : kian - در : جمعه 11 شهریور 1390

جمی کین (Jamie Keen) طراح ارشد بازی Far Cry 3 به تازگی مصاحبه ای با سایت VG247 داشته كه به شرح زیر است.

VG: راه های مختلفی برای بازی كردن Far Cry 3 وجود دارد. آیا كل بازی اینطور است كه به هر شکل كه می خواهید، بتوانید آن را پیش ببرید؟


کین: دقیقاً. اینبار می توانید هر طور كه می خواهید پیش بروید و هر تصمیمی كه دوست دارید، بگیرید و ما با یك بازی Sandbox كامل روبرو هستیم. ما به شما تمام ابزار و اسلحه ها را می دهیم كه هر طور می خواهید، از آن ها استفاده كنید. پس اگر می خواهید بازی را مخفیانه پیش ببرید، مشكلی نیست، می توانید این كار را انجام دهید و یا اگر دوست دارید یك اكشن نفس گیر را تجربه كنید، شما می توانید این تجربه را داشته باشید.


VG: پس از Far Cry 2 چه چیزی را می خواستید ارتقاء دهید؟


کین: فكر كنم یكی از بزرگترین نكات، شخصیت اصلی بازی بود. Far Cry 2 یك نقطه شروع خیلی خوب بود و محیط Open-World آن، اجازه انجام هر كاری را به شما می داد، پس ما می خواستیم در راستای موفقیت Far Cry 2 كمی جلوتر برویم و دو نكته اصلی برای ما، شخصیت ها و داستان سرایی بودند. ما می خواستیم روی این نكات خیلی تمركز كنیم، چون حس می كردیم که می توانیم این كار را به خوبی در Far Cry 3 انجام دهیم.


VG: در Far Cry 2 شما، هم تیمی داشتید. آیا در نسخه سوم هم همینطور است؟


کین: بله، ما چیزی خیلی شبیه به آن داریم و این هم تیمی ها در مبارزات به شما كمك می كنند. از طرفی، نمی خواستیم حس تنها بودن در جزیره را از دست بدهیم، پس اینطور نیست كه هر بار بتوانید روی یارهای خودتان حساب كنید، گاهی آن ها موفق به كمك كردن نمی شوند.


VG: می توانید بگویید که چطور این بازی را خیلی آرام و یا خیلی پر سر و صدا می توان انجام داد؟


کین: این موضوع بستگی به نوع روند پیشروی شما دارد. ما می خواستیم بازیكن به سناریوی پیش روی خود نگاه كند و بگوید كه من می توانم روشی دیگر را پیش ببرم. ما سعی كرده ایم به بازیكن هایی كه وقت بیشتری را صرف گشتن در محیط و پیدا كردن راه های مختلف برای بازی كردن می گذارند، پاداشی بدهیم و این پاداش راه های بسیار جالب برای پیشبرد بازی است.


VG: آیا باید آن ها را پیدا كرد و یا در بازی به آن ها اشاره می شود؟


کین: در حال حاضر می خواهیم بازیكن خودش به اطراف بگردد. وسایل زیادی مثل دوربین در بازی وجود دارند كه شما می توانید با استفاده از آن موقعیت تاكتیكی محیط را بسنجید. پس پیدا كردن راه های جدید برای پیشبرد، پاداشی برای شما به همراه خواهد داشت.


VG: این عنوان از نظر گرافیكی بازی بزرگی است. چطور این بازی را برای كنسول ها آماده می كنید؟


کین: فعلاً نمایش های بازی روی PC است. ما می توانیم بازی را روی كنسول هم نشان دهیم و در آینده این كار را خواهیم كرد. Lead Platform خاصی نداریم. می خواستیم بازی را واقعاً به بهترین شكل بسازیم و ما نكات اصلی و پایه موتور Dunia را داریم و Far Cry 2 كه با این موتور ساخته شده بود، برای زمان خودش خیلی خیلی خوب بود. بازی های Open-World زیادی با گرافیك Far Cry 2 وجود ندارند. نسخه PC مسلماً بهتر خواهد بود، ولی ما جداً می خواستیم که روی كنسول هم به همین شكل باشیم.


VG: به خاطر دارم که Far Cry 2 روی كنسول یك سری مشكلات داشت.


کین: نقدها و امتیازات Far Cry 2 عالی بودند، ولی بازی مسلماً مشكلاتی هم داشت كه بیشتر به خاطر گیم پلی بود، نه به خاطر تكنولوژی. اینبار به این مشكلات گوش كردیم و سعی در حل آن ها داریم. ما در تمام بخش ها سعی كرده ایم که مشكلات قبل را حل كنیم. مثلاً Check Pointها، راننگی و Fast Travel را درست خواهیم كرد.


VG: در مورد بخش چندنفره چطور؟


کین: متأسفانه نمی توانم در این مورد چیزی بگویم، چون فعلاً روی بخش تك نفره تمركز كرده ایم.


VG: آیا Map Editor باز خواهد گشت؟


کین: باز هم می گویم، فعلاً فقط روی بخش تك نفره كار می كنیم.


VG: چرا از آفریقا دوباره به محیطی شبیه به Far Cry 1 آمدید؟


کین: ما می خواستیم به محیط های شبیه به Far Cry 1 بازگردیم. ما Predator را هم با همین محیط كار كرده بودیم و می خواهیم مطمئن شویم که جو و ساختار محیط Far Cry 2 را همچنان درFar Cry 3  نگه داریم، پس سعی داریم چیزی جدید بسازیم. این جزیره در اقیانوس هند و در جنوب آسیا واقع شده كه خیلی از تمدن دور هستند.


VG: ما در دمو مشاهده كردیم كه سوار هلیكوپتر شدیم. آیا وسایل نقلیه بیشتری در Far Cry 3 وجود خواهند داشت؟


کین: وسایل نقلیه برای Far Cry خیلی مهم هستند، چون محیط بسیار بزرگی دارد. فعلاً نمی توانم در این مورد چیزی بگویم، ولی روی این بخش خیلی مهم كار خواهیم كرد.


VG: آیا می توانیم انتظار پرواز هلیكوپتر و آپاچی را داشته باشیم؟


کین: در آینده خواهیم دید. فعلاً نمی توان روی این بخش تمركز زیادی كرد، ولی مسلماً بخش وسایل نقلیه خیلی مهم است و می خواهیم آن را خیلی ارتقاء دهیم.


VG: وسعت بازی چقدر خواهد بود؟


کین: ما بیشتر سعی می كردیم جزئیات محیط را در نظر بگیریم تا بگوییم آنقدر بزرگتر و یا فلان قدر كوچك تر خواهد بود و می خواستیم وقتی در این محیط حركت می كنید، آن را خیلی زنده و پر جزئیات ببینید. چنین موضوعی در Far Cry 2 هم وجود داشت و در Far Cry 3 خیلی بیشتر خواهد شد.


VG: در مورد واس (Vaas)، دیوانه ای كه در دمو مشاهده كردیم، می گویید؟


کین: وقتی به این جزیره پا می گذارید، با مردمی روبرو می شوید كه هدف و ایده های خود را دارند و شما در بین این موضوع قرار می گیرید.


VG: چیزی شبیه به Lost؟


کین: ما از چیزهای زیادی الهام گرفته ایم.


VG: بازی Far Cry 3 چه زمانی عرضه می شود؟

کین: در سال 2012 و برای PS3 ،Xbox 360 و pc

نظرات()

لینك دوستان

آمار و اطلاعات

امروز :

کل بازدید :

بازدید امروز :

بازدید دیروز :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد کل پست ها :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

متفرقه

نظر سنجی